Total Pageviews

Thursday, November 02, 2006

L'abril del 2004 vaig crear aquest blog per deixar-lo en una mena d'stand by fins que l'ocasió propiciés engegar-lo de veritat. Ara ha arribat el moment. Fins avui he mantingut un bloc a cibernautes.com en què he anat comentant els llibres que llegeixo durant l'any. Un cop cibernautes ja ha anunciat que plega, la meva activitat bloquera passa a blogger, on continuaré exercint la sana afició d'opinar sobre allò que he decidit llegir.

Aquest bloc no pretén ser el d'un crític literari perquè no en sóc, de crític, com tampoc vol sentar càtedra en res relacionat amb la literatura. Simplement és la manera de treure-li més suc a les meves lectures, reflexionant sobre elles i compartint-les amb tots aquells i totes aquelles que us decidiu a llegir-lo, amb la possibilitat de rebre comentaris, fet que sempre pot resultar enriquidor.

Aquesta és la primera intenció. La segona és matar el cuquet de periodista que em queda a les vísceres i que no em puc treure d'una altra manera que escrivint un bloc i col·laborant amb una emissora de ràdio. Vaig estar 18 anys de la meva vida dedicant-me a explicar als altres les coses que passen al món i al costat de casa i ara he derivat la meva vocació de servei cap a altres camins, igual de gratificants, però molt diferents. Internet ens ofereix la possibilitat d'expressar-nos tal com volem obrint-nos al món i jo ho aprofito per comentar-vos allò que penso sobre els llibres que llegeixo. Habitualment hi trobareu comentades novel·les però no defujo l'assaig, la poesia ni les obres de teatre. No pretenc que us interessi la meva opinió. Simplement la deixo anar. També cal dir que tinc el propòsit ferm de millorar la qualitat del bloc amb més comentaris i material gràfic. Però això anirà poc a poc, que jo no tinc cap pressa i dubto que qui em llegeixi en tingui alguna.

Per començar hi trobareu el comentari de la novel·la La vida en l'abisme, del valencià Ferran Torrent, un autor que m'apassiona i amb el qual no puc ser imparcial perquè m'hi sento massa identificat. I això em condiciona molt a l'hora de llegir un llibre seu. Ben aviat intentaré portar al bloc l'opinió sobre l'obra que tanca la seva última trilogia, novel·la que porta per títol Judici final. Abans però, hi haurà altres comentaris de tots els llibres que el meu temps em permet llegir, quan no treballo ni preparo oposicions i la meva filla i el meu fill són amb la seva mare. Mentrestant, passeu-ho bé, no us capfiqueu amb l'enigma de qui governarà Catalunya els pròxims quatre anys i salut!

No comments: